BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, February 2, 2012

Ibu bapa kita...

Hari ni aku tgk rancangan "wanita hari ini" membincangkan tajuk pasal zaman sekarang ni ramai di antara kita yg menghantar mak ayah mereka ke rumah orang-orang tua....erm..bila aku tgk visual yg ditayangkan...aku rasa sedih sgt....erm....aku peliklah nape mereka sanggup hantar mak ayah dorg kt umah org2 tua...susah sgtke nak jaga mereka...erm aku tau mgkin skg ni faktor anak-anak sume bekerja..tu yg susah dorg nak jaga kan...tp bila aku fikir balik, masa kita kecik pun dorg sggup berkorban ape saja..so nape kita sbgai anak xnak berkorban demi mak ayah kita...

Aku pun dah jadi seorang ibu dan aku tau bagaimana pengorbanan seorang ibu terhadap anaknya....erm ntahle...skg ni aku pun malas nak ckp byk tapi korg renung2kanla yerk.....bile lagi kita nak balas jasa mereka sbgai mak ayah kite..sementara mereka masih hidup ni la masanya....

Erm tetiba plak aku teringat mak ayah aku kt kg....rindunya pada mereka...tp aku kat Johor.. x selalu aku boleh balik Perak....pepun aku doakan semoga mak ayah aku dikurniakan kesihatan yang baik agar ia dapat menjalani kehidupan sebagai hamba Allah dengan sempurna.....

    emak dan abah aku

0 comments: